Vi vill:

"Göra Jesus känd, trodd, älskad och efterföljd"

(Matt 28:18-20)

• Vi tror på Gud som skapare av himmel och jord, som är allsmäktig, helig, evig och treenig Gud. Han uppenbarar sig som Gud Fadern, Gud Sonen (Jesus) och Gud den helige Ande.

• Vi tror att Jesus Kristus är Guds Son som blev människa och som genom sin död på korset och uppståndelse har försonat oss med Gud. Endast genom tron på honom kan människan få uppleva syndernas förlåtelse och personlig frälsning.

• Vi tror på den helige Ande, Hjälparen från Gud. Och att Andens dop är en särskild erfarenhet som ger kraft att berätta för andra människor om Jesus och att leva som en lärjunge.

• Vi tror på hela Bibeln som Guds ofelbara ord, och vi tror att en församling som predikar allt Guds ord blir en sund församling.

• Vi tror att dopet är en handling som visar att man valt att leva ett liv tillsammans med Jesus. Dopet sker genom nedsänkning i vatten efter bekännelse av tro på Jesus Kristus. Genom dopet blir man medlem i församlingen.

• Vi tror, och väntar på, att Jesus Kristus en dag skall komma tillbaka får att hämta de troende till sig och upprätta nya himlar och en ny jord där ondskan för evigt är utplånad.